Vår vardag blev mycket smidigare med ny mobil växellösning från RingUp

Dubbla telefonsystem var inte bara dyrt, det krävde att man läste in ett nytt meddelande om ett möte drog ut på tiden. Med mobil växel som installerats av RingUp/Trecom blev arbetet mycket enklare för Fastighetsbyrån Jönköping/Habo.

Fastighetsbyrån ägs av Swedbank och bygger på franchisekoncept. På kontoret Jönköping/ Habo är man 22 anställda, varav 17 är fastighetsmäklare. Kontorschefen Bo Gustafsohn är nöjd med utvecklingen, både för Fastighetsbyrån centralt och för det egna kontoret.

– Fastighetsbyrån är Sveriges överlägset största fastighetsmäklare med 23 procent av marknaden, sett till riksgenomsnittet. Här i Jönköping/Habo är vi ännu lite bättre och har 26 procent av marknaden. Vi verkar i en expansiv region och förmedlar ungefär 600 fastighetsaffärer om året från vårt kontor, upplyser han.
En fastighetsmäklare har två viktiga arbetsredskap, telefonen och datorn.
– Det här är en bransch där det är lätt att missa kunder om du inte är tillgänglig. Fungerande telefoni är med andra ord a och o.
Fram tills för ett år sedan hade kontoret ett analogt växelsystem och en separat mobil operatör. Det var både dyrt och opraktiskt.
– Om jag läst in ett meddelande och sedan märkte att mötet jag satt i skulle ta ytterligare en timme, ja då fick jag gå ut ur rummet och läsa in ett nytt meddelande.
Denna osmidiga telefonilösning var anledningen till att han tog kontakt med Johan Smedberg på RingUp/Trecom i Jönköping.
– Jag lyssnade på kunden och hur deras vardag såg ut, och förstod att de behövde en modern mobil växellösning för att kunna arbeta effektivt. En lösning där de enkelt kunde koppla ur sig och lämna hänvisningar, vidarekoppla till kollegor och lägga in uppgifter via en app var de befann sig, berättar Johan.
Men den föreslagna växeln hade ett problem, den saknade ”klick to call-funktionen”.
– I min dator har jag telefonnummer till alla säljare och köpare. Det är praktiskt att bara ta på headsetet och klicka på numret för att bli uppkopplad. Detta kunde vi inte med den nya växellösningen.
Johan Smedberg tog detta till sig, lyssnade med operatören, som i sin tur pratade med leverantören av affärssystemet. Det blev som Fastighetsbyrån önskade.
– Ingenting är omöjligt att lösa, bara kunden blir nöjd, säger Johan.
Den nya växeln har varit igång i snart ett år och Bo Gustafsohn är mycket nöjd.
– Framförallt är systemet användarvänligt och med hjälp av appen kan jag enkelt vidarekoppla samtal var jag än befinner mig. Vidare kan jag se om mina kollegor är upptagna, sitter i möte, är på lunch eller vad de kan ha för sig. Det här har underlättat vår vardag, betonar han.
Och så har systemet dessutom gett en skön bieffekt.
– Våra telefonikostnader har blivit lägre. En stor fördel är också att ha en kontakt att vända sig till om något inte fungerar som det ska.
– Johan är fantastisk på att ge service. Skickar jag ett mail till honom brukar jag ha svar inom fem minuter, berömmer Bo.

Arbetsprocess

Välkommen in för ett personligt möte med oss där vi granskar och bedömer er företagssituation och analyserar fram en lösning som är bäst för er. Vi baserar våra beslut efter era behov och er efterfrågan. Vi erbjuder en fullskalig support under hela avtalstiden för att du ska känna dig säker med oss som leverantör.

  • Möte

    Träffa oss för ett personligt möte.

  • Analys

    Utifrån mötet säkerställer vi en behovsanalys.

  • Offert

    Vi tar fram en kostnadseffektiv offert.

  • Avtal

    Avtal godkänns.

  • Utbildning

    Vi anordnar skräddarsydda utbildningar vid behov

  • Support

    Alltid personlig service och uppföljning.

Wowservice
Operatörsneutrala
Personlig rådgivare

Kontakta oss

Gå till toppen

Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida. Om du fortsätter att använda den här webbplatsen kommer vi att anta att du godkänner detta.

Ok